* City life vs. beach life.

9 juli 2015 - Nacula Island, Fiji

Veel te lang geleden dat ik een verhaaltje op m'n reisblog gepost heb.. dus hier komt ie dan! Ondertussen heb ik Noosa, Brisbane, Byron Bay en Sydney gehad en ben ik gisteren op Fiji aangekomen.. maaaaaar laat ik bij het begin beginnen! Izzie en Penny (het Ierse en Engelse meisje) kwamen dus op 20 juni 's ochtends met de bus aan in Noosa, supergezellig! Zijn toen meteen richting het strand gegaan want elke zonnestraal die we mee kunnen pakken, pakken we mee! Heerlijk luierdagje gehad om de volgende dag met z'n drieën een wandeling door het nationaal park te maken en 's avondjes drankjes te doen in het hostel en kaartspelletjes te spelen. Toen toch ook maar besloten dat we zeker een Airbnb in Brisbane zouden gaan boeken aangezien we heel veel zin hadden in een eigen kamer en een tv voor onszelf (iets wat ik in Nederland heel erg vanzelfsprekend vind maar nu veel meer ben gaan waarderen door het backpacken). Moet zeggen dat ik het wel weer heel erg lekker vond om in een stad te zijn! Hebben veel gewandeld door Brisbane langs de rivier en ook regelmatig de ferry genomen die vooral 's avonds erg leuk is om te doen omdat de stad dan heel mooi verlicht is. 2 nachtjes hebben we kunnen genieten van het stadse leven (met gelukkig geen druppel regen!) om vervolgens weer in de Greyhound bus te stappen naar het regenachtige Byron Bay. We hadden er een gewoonte van gemaakt om meerdere keren per dag het weerbericht te checken, voornamelijk met de hoop op meer zon, maar helaas had het weerbericht gelijk en hebben we 3 dagen lang regen gehad in Byron. De laatste dag was het gelukkig overwegend droog dus zijn toen naar een uitkijkpunt op een berg gelopen waar we walvissen en dolfijnen gezien hebben, super gaaf!
Verder niet zo heel veel gedaan in Byron.. behalve naar de bioscoop geweest en ons voornamelijk bezighouden met eten want tja, wat moet je anders met dat weer!
Na Byron was het dan eindelijk tijd voor een weekje Sydney. Keek er heel erg naar uit om hier naartoe te gaan! Een meisje die ik ken uit Nederland werkt in Sydney maar slaapt nog steeds in een hostel dus ik had besloten hetzelfde hostel te boeken gedurende mijn tijd daar. Het hostel bevond zich in de buurt Kings Cross waar veel leuke barretjes en eettentjes zijn dus het was zeker een goeie keuze om daar te zitten! Halverwege de week ben ik wel van kamer gewisseld omdat er een hele irritante Amerikaan op de kamer sliep die het nodig vond om midden in de nacht muziek te luisteren op z'n telefoon.. maar gelukkig heb ik de rest van de week heerlijke nachtrust gehad! Er waren een aantal dingen die ik sowieso wilde doen in Sydney. Onder andere met de Ferry naar Manly Beach en Bondi Beach bezoeken. Gelukkig had ik ruim de tijd en heb ik dit allebei kunnen doen. Op de ferry terug van Manly naar Sydney ging net de zon onder en dat was echt heel erg mooi! Aardig wat foto's gemaakt dus die zie je binnenkort weer voorbij komen. Bondi was behoorlijk rustig omdat het nu winter is in Sydney en het dus best fris is.. maar het was nog steeds heel erg mooi om te zien en over de rotsen richting Coogee (plaatsje daar in de buurt) te wandelen.
In Sydney ook eindelijk weer een paar keer uit eten en lunchen geweest want dat heb ik toch wel gemist tijdens het backpackers bestaan! Heb dan ook veel zin om straks in Amsterdam weer op terrasjes te hangen tot laat in de avond!
Mijn soort van laatste bestemming (ga ook nog terug naar Melbourne maar vind ik niet echt meetellen omdat ik er al ben geweest) is Fiji, het paradijs op aarde! Na een 4 uur durende vlucht vanuit Sydney aangekomen en meteen een mega verschil in temperatuur! Nu hebben genoeg mensen me ook verteld over 'Fiji time' (alles op je gemakje doen) en dat heb ik meteen aan den lijve mogen ondervinden. Ik zou namelijk opgehaald worden met een shuttlebus die me naar m'n hostel zou brengen maar dat waren ze even vergeten.. en na ze 2 keer gebeld te hebben hadden ze uiteindelijk besloten dat ik een taxi kon pakken op hun kosten.. maar was ik dus mooi wel een uur verder! Eenmaal aangekomen in het hostel kwam ik erachter dat ik de kamer voor mezelf had, wat ik heerlijk vond! Dus m'n spullen daar gedropt om vervolgens even naar de lobby te gaan zodat ik gebruik kon maken van wifi. Op m'n weg terug naar de kamer zie ik opeens dat het licht aan staat terwijl ik zeker van was dat ik het licht uit gedaan had. Vervolgens wil ik de deur openen en staat er een werknemer van het hostel in m'n kamer die ik, zo goed als, op heterdaad betrapte op het doorzoeken van m'n spullen!!! Heel bizar, en ook wel een beetje eng! Ben dan ook goed boos op 'm geworden om vervolgens m'n spullen te pakken en naar een ander hostel te verhuizen. Ook nog maar even aangifte bij de politie gedaan (al weet ik niet hoe serieus ze dat nemen op Fiji) en toen eindelijk m'n bedje in gedoken om 1u om vijf uur later weer op te staan en de boot te pakken naar de Yasawa eilanden. Ook hier weer te maken gehad met Fiji time want we zouden om 08.30 vertrekken zodat ik om 13u op m'n bestemming zou zijn. Maar we vertrokken om 10u om vervolgens 6u lang (!!!) op de boot te zitten en uiteindelijk op Nacula Island aan te komen. Vandaag dus helemaal gesloopt dus ik lig nu al (21.30u) lekker in m'n bedje dit verhaaltje te schrijven en over een half uur ga ik lekker ga slapen. Vandaag heb ik dus nog niet veel kunnen zien van het eiland, al was de boottrip hier naartoe zeker mooi!
Wat me meteen opviel is dat ze in het restaurant een activiteitenbord hebben hangen met de wekelijkse activiteiten op het eiland. Die bestaan voornamelijk uit vissen, snorkelen krab race spelen, vlechten enz. Heel relaxed dus! Ondertussen ben ik een dag verder en heb ik heerlijk een nacht bij kunnen slapen.. Ging om 22u naar bed gegaan om om 9u pas wakker te worden! Had ik echt even nodig! Om 10.30 vanochtend was er een vrouw uit het dorp op het strand die liet zien hoe je armbandjes van bladeren kan weven dus ik heb m'n eigen Fiji armbandje gecreëerd. M'n souvenir van het eiland! Verder bestaat mijn dag vandaag uit zwemmen, boekje lezen en later vandaag een massage nemen. Niet verkeerd dacht ik zo?
Na Fiji vlieg ik terug naar Melbourne om daar nog wat tijd met Amy en andere mensen door te brengen die ik in Melbourne ontmoet heb om daarna weer terug naar Amsterdam te vliegen.. M'n reis zit er dus alweer bijna op! Is zo snel gegaan.. voelt echt alsof ik een week geleden op Schiphol stond en afscheid van iedereen nam!
Ik ga even een duik nemen in het heerlijke heldere water hier om daarna een vers visje als lunch te bestellen!

Daaaaaag lieve iedereen!

Xx